kawan saya

aku suka coklat !!

                                   korang ade? :D   ATAS NI COKLAT-2 YANG AKU SUKA ..HIHI >.<
   

holaaa~Assalmaulaikum ...nak share cikit nihhh..korang tau x, tau ke x?menurut artikel yang penah kite bace, Coklat dapat menenagkan seseorang. Jadi untuk tenagkan hati korang yang tengah serabott tuh, makan lah cok lat.. tapi jangan makan byak sangat nt gigi korang rongak dan boleh gemokkkk...hehewwww..
Haa....sebeb-2 lain lagi...    
  • Coklat untuk menangkap radikal bebas dari dalam tubuh. Manfaat coklat ini diperoleh karena kandungan antioksidan yang tinggi dalam coklat (3 x lebih banyak dari teh hijau).
  • Coklat dapat mengurangi kolesterol dalam darah.
  • Coklat dapat mencegah penyakit jantung dan kanker.
  • Coklat dapat mencegah darah tinggi dan stroke.
  • Coklat sebagai sumber nutrisi dan vitamin yang penting untuk kesehatan tubuh.
Setelah kita mengetahui bahwa manfaat coklat demikian banyak, Anda dapat mempertimbangkan untuk memasukkan coklat sebagai pilihan dalam hidangan Anda sehari-hari. Sebagai tips sebaiknya Anda mengonsumsi coklat yang memiliki kandungan kakao (biji coklat) yang tinggi untuk memperoleh manfaat coklat yang maksimal.
     
sekian...kbye                                               
                                                                                                                                     create by :
                                                                                                                                     AMEERA
                                                                                                                                    GILAKK COKLAT
             
                                                                                                                                     

5 comments:

nazira said...

:)

Thankz jd follower ke 1000 nazira.. blog awak pn comel gak.. sweet je cokolat tu.. tp kat ner button follow.. xjumpe.. huhu..

http://ruangannazira.blogspot.com/

NURUL AMEERA said...
This comment has been removed by the author.
NURUL AMEERA said...

welcome...ehhh rasa nya dah boleh...rajin singgah eyg..kite suke dgan blog awokk..hee :)

✿Gucciey Lavender✿ said...

saya tak suka coklat .... huhuhu .. manis sangat ...

NURUL AMEERA said...

huhu... cari coklat yang x manis tau tau...eyh-2 mcm ade..hihiww