kawan saya

soulmate ! LAYAN...haha


Tengah aku dok diam diam tengok cite power ranger petang tadi kann..tibe tibe aku terpikir satu benda. Benda yang orang putih panggil Soulmate..haha.. menurut carian pak cik google dan dibantu pula professor wiki, soulmate is believed to be the person with whom one has a feeling of deep or natural affinity, similarity, love, sex, intimacy, sexuality, spirituality or compatibility.. fuhh aku kagum betol dengan kehebatan sejenis benda bernama internet.. (walaupun sebenarnya aku tak faham ape omputih ni merepek. Haha!). tapi takpe sebab aku tau Pak cik google yang setia dan bijaksana mampu memberi jawapan..dan setelah di translatekannn.. soulmate dipercayai untuk menjadi orang yang dengannya seseorang mempunyai rasa pertalian yang mendalam atau semula jadi, keserupaan, cinta, seks, keintiman, seksualiti, kerohanian atau keserasian.. haha! Mendalam uhh tapi cam pelik je. Aku cuba nak faham tapi blank! Haha. Nampaknya pengalaman aku hidup selama 20 tahun belum lagi dapat membuat aku memahami dan menyelami apa itu soulmate. Haha. Last last aku buat kesimpulan sendiri.
 

Kesimpulan aku :soulmate ialah seseorang yang bila aku pejamkan mata..aku akan terbayang dia. Seseorang yang aku rasakan adalah sebahagian dari aku. Seseorang yang dapat mengubah aku.. dapat menegakkan jalan aku yang bengkang bengkok. Dapat mengubah hidup aku upside down.. yang dapat menerima aku tanpa mengira status dan keadaan. Yang memberi aku kelainan.. yang membuat aku sentiasa tersenyum . Hehe. Sebenarnya persepsi soulmate ialah berbeza bagi setiap individu.. cik panda aku pun mungkin ada pandangan yang lain. Haha. Aku pun tak tau nak mengarut ape da so korang baca dan korang  fikirlah ape definisi soulmate bagi korang.. jangan nak yang pelik pelik sangat dah la. haha :D
 
p/s: soory cik panda..saya pun tau saya tulis ape ni. saje nak cemarkan blog awokk. Haha. Eh eh, ily tau tau
 create by KHAIRI ANUAR

No comments: