kawan saya

perkongsian kata :)


Assalamualaikum w.b.t . selawat dan salam ke atas Nabi Muhammad s.a.w.
tetiba malam ni jari jemari rajin menaip pulak , bosan melayan mukabuku, dengan burung biru tuh . terniat di hati nak share dengan korang . ada yang meera copy n paste je ade jugak yang terlintas di otak kecil ni sendiri..hehewwww. sharing is caring lah kate kan :p
|
|
|
|
|


  
 SAHABAT yang baik adalah sahabat yang memimpin tangan kita ke JANNATUL FIRDAUSI , bukan yang menolak kita ke NERAKA 

 Jangan sentuh "Tubuh" wanita itu hanya kerana cinta yang palsu dan nafsu. Sentuhlah "Hati" wanita itu kerana ikhlas dan tulus mencintainya . 

 ♥ LELAKI Yang HANDSOME, BUKAN LELAKI Yang Pandai MENYANYIKAN lagu kegemaran untuk GIRLFRIENDNYA..

Manusia akan MATI bila2 masa. Tetapi tulisan akan KEKAL selamanya. Maka tulislah PERKATAAN yang menyebabkan kita GEMBIRA di akhirat kelak. :)

 Pernah x ada lelaki yg TEGUR anda:"awk,npk rambut." "awk, tudung jarang.""awk, npk lengan." ♥ Si dia IMAM terbaik.Igt senang ke nak jumpa?


 Suami tu Anugerah . Isteri tu Amanah . Anak tu Indah . Ibu Ayah bukanlah Amah . Keluarga tu Jemaah . Lakukan Ibadah . Insya Allah ke Jannah ♥ AMINNN

 Kalau rindukan someone, baca Al-Fatihah sambil tangan di dada. Dan berzikir kepada Allah dengan niat semoga dia merasai rindu kita padanya.

 jika kita mencintai seseorang biarlah kita mendiamkan diri kerana apabila kita diam itulah yang menjadi tanda cinta kita pada nya. Dan khabarkanlah perkara ini kepada Allah, kerana dia mengetahui segalanya daripada kita

 Sahabat yg setia bagai pewangi yg m'harumkan . . Sahabat yg sejati m'jadi p'dorong impian dan sahabat yg mulia m'bawa kita ke jalan ALLAH . 

 Putih tidak bermaksud cantik, hitam tidak bererti kotor krn putihnya kafan itu menakutkan sedangkan kelambu kaabah yg hitam itu menyenangkan 

 Kejayaan seseorang anak itu sebenarnya hasil daripada doa ibu bapa mereka.Jadi hargailah ibu bapa sementara mereka masih ada☺ 

 Perempuan memerlukan bimbingan yg bergelar SUAMI setelah dia bernikah.Sbb lumrahnya perempuan lemah.Tulang belakang mrka,SUAMI YG BERIMAN :) 

 CINTA bkan paksaan,ia lahir dari 2 persaan,kehdirannya tidk diundang , perginya tiada yang merelakan kerna ia terlalu sukar utk mengertikan. 

 CARILAH” LELAKI yang MAMPU menjadi IMAM untuk KAMU, Yang MENITISKAN AIR MATANYA apabila MELIHAT KESAKITAN KAMU KETIKA MELAHIRKAN ZURIATNYA

 Kerinduan membuatkan kita menderita sebenarnya. Tapi dalam derita kita ada senyuman yang membuatkan kita makin sayang dan terus tunggu dia. 

 Andai Rasulullah masih ada, pasti baginda menangis tersedu-sedu sehingga basah gamisnya bila melihat kita yang makin parah iman dan aqidah 

 ♥ Hati perempuan macam belon yg penuh berisi air. Sangat lembut apabila disentuh mudah pecah.Jagalah hati perempuan dengan sepenuh hati ♥ 

 Tinggi Nilainya Wanita yg belajar agama biarpun wanita itu Tak Reti Memasak ツ 

 Rasulullah SAW Bersabda : :"sesungguhnya rahmat tidak akan turun pada kaum yang disitu terdapat orang yang memutuskan silaturrahim." 

 Jangan malu utk mengajak seorang wanita yg awak cinta utk bernikah, tpi malulah bila awak ingin mengajak seorang wanita bercinta tanpa nikah 

 sahabat sejati di ibaratkan seperti kayu jati yang sangat bernilai dan susah d'cari :')

 Jika kita m'syukuri dengan nikmat yang diberi , insyaallah hidup kita bahagia dan diberkati oleh Nya.

Jangan cari lelaki yang "Dalam hati ada taman". Carilah lelaki yang "Dalam hati ada iman" :)




4 comments:

Mohd Shafwan said...

dah jumpa ke lelaki sedemikian rupa

Nasuha said...

satu perkongsian yang menarik.

NURUL AMEERA said...

shafwan > hee. tak tahu lah

nasuha > terima kasih nasuha :)

Mohammad Faizam said...

Perkongsian yang bagus..